Από τη σπορά στο ψωμί (μέρος α΄)

Αυτή τη χρονική περίοδο επεξεργαζόμαστε το όργωμα, τη σπορά μέχρι τον κύκλο του ψωμιού.
Ξεκινήσαμε με τος πως γινόταν το όργωμα τα παλιά τα χρόνια και πως σήμερα.  Μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό τα παιδιά είδαν τις γεωργικές εργασίες του αγρότη.  Έφτιαξαν και κατασκευή με το γεωργό να σπέρνει.





Στη συνέχεια είδαμε τα στάδια εξέλιξης του σπόρου και φυτέψαμε σπόρους, μία πάρα πολύ καλή ιδέα που είδαμε από άλλη συνάδελφο. Παίξαμε  τους κακούς σπόρους και τα χωράφια. Σκοπός του παιχνιδιού ήταν ποια ομάδα από τις δύο θα καταφέρει πρώτη να ξεφορτωθεί τους κακούς σπόρους (τσαλακωμένες εφημερίδες) από το χωράφι τους (οριοθετούμε μ' ένα σχοινί). Επίσης παίξαμε και την Πινακωτή.




Φτάσαμε σιγά-σιγά και στον κύκλο του ψωμιού. Είδαμε τα στάδια με φωτογραφικό υλικό, περιγράψαμε τις εικόνες και τις βάλαμε στη σωστή χρονική σειρά. Έπειτα ζωγραφίσαμε σε χαρτί του μέτρου τα στάδια και επεξεργαστήκαμε το ποίημα "Ο κύκλος του ψωμιού"

Έγινε δραματοποίηση του παραμυθιού "η σουσουράδα και η ουρά της". Αφού βάλαμε στη σωστή σειρά τις εικόνες του παραμυθιού, μετά φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο για τη γωνιά της βιβλιοθήκης.












Κατόπιν επεξεργαστήκαμε τα εργαλεία που χρησιμοποιούσε ο γεωργός τα παλιά χρόνια (δρεπάνι, θρινάκι, βολώσυρος κ.α). Συζητήσαμε για το άλεσμα στον ανεμόμυλο και κατασκευάσαμε έναν μύλο.




Ασχοληθήκαμε και με τον πίνακα του Θεόφιλου και μάθαμε το Ψ, ψ. Φτιάξαμε και το σχετικό βιβλιαράκι για το Ψ για τη γωνιά της γραφής.











Επίσης είδαμε τον Καραγκιόζη φούρναρη και κάναμε μία ομαδική ζωγραφιά.


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαθαίνουμε τους κανόνες της τάξης με τη βοήθεια της Μόνα

ΚΑΝΟΝΕΣ Νο2